3 manieren om kunstmatige intelligentie toe te passen om de klantverwachting te optimaliseren

 

Kunstmatige intelligentie is overal. Via de Google Arts & Culture-app, die gezichtsherkenningstechnologie gebruikt om selfies te matchen met duizenden kunstwerken, naar de plannen van Pizza Hut voor het pinnen zonder chauffeur.

 

De toepassing van kunstmatige intelligentie om de klantervaring te verbeteren, is in opmars. Dit jaar gaf de Consumer Electronic Show zijn allereerste kunstmatige-intelligentie marktplaats weer om de nieuwste innovaties te presenteren die zijn ontworpen om menselijke taken uit te voeren. Producten varieerden van big data-analyse tot spraakherkenning tot geavanceerde besluitvorming tot voorspellende technologie. Veel van deze oplossingen worden al door grote bedrijven gebruikt om een ​​magisch tintje aan hun diensten toe te voegen.

 

Gebruik jij al de voordelen van zelflerende systemen? Zo niet, dan zijn er drie manieren waarop u Artificial Intelligence kunt toepassen om uw klantervaring te verbeteren.

 

1. Automatiseer eenvoudige klantinteracties

 

Er is niets minder efficiënt dan hooggekwalificeerde, goedbetaalde medewerkers vast te houden met basistaken. Opkomende technologie in kunstmatige intelligentie kan eenvoudige interacties automatiseren, waardoor uw mensen zich kunnen concentreren op complexere en genuanceerde klantinteracties. Gartner voorspelt dat 95 procent van de klantinteracties tegen 2025 wordt aangestuurd door Artificial Intelligence, waarbij gebruik wordt gemaakt van chatbots en mobiel berichtenverkeer om eenvoudige taken uit te voeren (bijvoorbeeld de herinneringsgesprek van het kantoor van uw arts of het betalen van uw tabblad met behulp van Ziosk, een pay-on-the- tafeltablet voor restaurants).

 

Onlangs kondigde Kroger de nieuwe Kroger Edge-technologie aan, waarmee de kruidenier onder meer onmiddellijk prijzen kan wijzigen en promoties op digitale displays kan activeren, waardoor werknemers die anders met de hand van prijs zouden veranderen, doelgerichter ingezet kunnen worden. Dit soort automatisering kan een meer consistente ervaring en een enorme financiële impact opleveren volgens Juniper Research, die de kostenbesparingen van meer dan $ 8 miljard per jaar schat in 2022, tegen $ 20 miljoen in 2017.

 

2. Vergroot de slagkracht van uw servicemedewerkers

 

Door gebruik te maken van oplossingen waarmee u proactief kunt inspelen op de behoeften van klanten en op een emotioneel niveau kunt handelen, zullen klantervaringen verschuiven van alledaags naar uitzonderlijk.

 

Onlangs is TD Bank gestart met het inzetten van kunstmatige intelligentie. Hoewel het nog steeds onzeker is hoe de technologie precies zal worden toegepast, zei Michael Rhodes, groepsleider innovatie, technologie en gedeelde services voor TD Bank dat het bedrijf dingen zou kunnen doen zoals het detecteren van bestedingspatronen die aangeven dat een klant op zoek is naar een huis en vervolgens die klant een hypotheek aanbieden. Deze vorm van intelligentie stelt organisaties in staat om proactief, boeiend en afgestemd op de behoeften van uw klanten te interacteren.

 

3. Verrijk de gegevens die u al heeft

 

Ten slotte kunt u alle gegevens die u hebt opnieuw gebruiken. Peter Norvig, directeur onderzoek bij Google, merkt op: “Er zijn veel plaatsen waar AI bedrijven eenvoudig hun gegevens beter laat gebruiken, en waar AI-gebruik grotendeels onzichtbaar is voor de klant. Retail-sites kunnen bijvoorbeeld de producten inventariseren die mensen bekijken, en die gegevens gebruiken om andere, relevantere producten aan hen voor te stellen dan voorheen mogelijk was. “Onlangs begon Netflix naast het maken van gerichte inhoudsuggesties ook de cover aan te passen. De cover wordt geassocieerd met een aanbevolen film of tv-programma, gebaseerd op de kijkgeschiedenis van de gebruiker.

 

Bijvoorbeeld: de afbeelding die wordt weergegeven voor een spannende serie (ik ben een fan van Homeland), zal ofwel spelen op de spanning of de ‘komplottheorieen’ van de serie. Of misschien bevat het de afbeelding van een acteur die speelde in andere films die je hebt bekeken. Voor wat het waard is, heeft Stranger Things negen verschillende opties voor albumhoezen (kijk welke versie je in je stream ziet!).

 

Er is meer behoefte – en concurrentie – dan ooit om zinvolle en krachtige klantervaringen te bieden. Gelukkig helpt technologie zoals kunstmatige intelligentie de kloof te overbruggen, meer waarde te creëren voor zowel bedrijven als klanten en merken de kans te geven echt te differentiëren op klantervaring.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *