Trend 1 in klantverwachting: Opkomst van de virtual Assistant

Virtual assistants zijn niet nieuw, maar we verwachten dat ze in 2021 en daarna nog populairder zullen worden. Virtual assistants blijken buitengewoon nuttig te zijn om aan klantverwachtingen te voldoen, terwijl ze ook voordelen opleveren voor bedrijven. Hier is een korte blik op de voordelen van Virtual assistants:

  • Ze verminderen de druk op het personeel van de klantenservice door eenvoudige problemen van klanten op te lossen.
  • Ze zijn perfect voor het genereren van leads, waardoor het verkoopteam met succes meer potentiĆ«le klanten kan converteren.
  • Ze zijn geweldig voor het verzamelen van klantgegevens die kunnen worden geanalyseerd om waardevolle inzichten te krijgen in uw publiek en wat hen drijft.
  • Ze stellen u in staat om 24/7 te opereren. Dit is geweldig voor klanten die niet in het typische 9-5-patroon vallen, of klanten die liever zelf digitaal hun weg zoeken.
  • Virtual assistants zijn ook geweldig voor het benaderen van wereldwijde markten waar de klanten in verschillende tijdzones wonen.
  • je laat zien dat je aan de verwachtingen van de klanten wilt voldoen. Je bent altijd beschikbaar om met de klant in gesprek te gaan.
  • Virtual assistants zorgen voor kostenbesparingen op lange termijn voor je bedrijf

Virtual assistants zullen in 2021 en de jaren daarna steeds meer voorkomen. Hoe weten we dat? Het is wat de huidige gegevens suggereren. Ongeveer 50% van de bedrijven is nu van plan meer uit te geven aan Virtual assistants dan aan mobiele apps. Als je bedenkt dat virtual assistants de operationele kosten met wel 30% kunnen verlagen, is het gemakkelijk in te zien waarom zoveel bedrijven investeren in AI- en conversational automatiseringsoplossingen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *