Trend 2 in klantverwachting: hyperpersonalisatie in de customer journeys

Personalisatie is de afgelopen vijf jaar een belangrijk aandachtspunt van bedrijven geweest, en terecht. Uit een onderzoek bleek dat 80% van de klanten eerder producten en diensten koopt van merken die gepersonaliseerde ervaringen bieden. 

Personalisatie is beter voor zowel klanten als bedrijven. Klanten krijgen promoties, aanbiedingen en services die voor hen relevant zijn. Ze hoeven niet naar hun scherm te staren en denken: “waarom zie ik hiervoor een bericht?” of “waarom denkt bedrijf X dat ik geïnteresseerd zou zijn in deze uitleg?”. En omdat de advertenties meer contact maken met klanten, is de kans groter dat ze producten kopen, wat geweldig is voor het bedrijf.

Personalisatie gaat verder dan marketing. Het heeft te maken met elke manier waarop klanten met het bedrijf omgaan. Bedrijven proberen steeds meer te profiteren van personalisatie om meer betekenisvolle ervaringen voor klanten te creëren en zo aan de persoonlijke klantverwachting te voldoen.

Zoiets eenvoudigs als een klant vragen naar zijn communicatievoorkeuren kan een groot verschil maken. U weet dan hoe ze gecontacteerd willen worden en u kunt frustratie voorkomen door een andere methode te kiezen.

De focus op hyperpersonalisatie zal naar verwachting doorgaan in 2021, maar met nog meer aandacht op het verbinden met klanten in de digitale ruimtes die ze vaak bezoeken en het koppelen van de vergaarde inzichten vanuit bijvoorbeeld persoonlijke aanbiedingen, het zoekgedrag binnen uw website en vragen die u in uw virtuele assistent verzamelt.

We verwachten dat in 2021 meer bedrijven contact opnemen met klanten via online berichtenkanalen om promoties, updates over bestellingen of andere gepersonaliseerde berichten aan te bieden. Daarnaast verwachten we dat het verfijnen en specifieker maken van de persoonlijke verwachtingen zal leiden tot het steeds beter voldoen aan de persoonlijke klantverwachtingen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *