Wat zeg je nu!

Gisteren zat ik in een team meeting van Kare Knowedgeware, de AI knowledge automation oplossing die ik in Nederland neer aan het zetten ben. We spraken met het team over intents en de manier waarop chatbots worden gebouwd in een framework om met elkaar samen te werken.

Normaal zou ik deze gesprekken niet in de openbaarheid brengen, maar dit kan ik jullie toch echt niet onthouden.

Intents

Het trainen van intents is en blijft voor veel organisaties een grote bottleneck. Een van de wereldwijde spelers in het chatbot geeft aan dat er voor een goede training van intents meer dan 100 vragen nodig zijn (bij meer dan 300 intents zelfs nog veel meer)! Als je je beseft hoeveel tijd hierin gaat zitten, ga je echt flippen. Kare heeft 5 vragen per antwoord nodig om deze te trainen, en de schaal van intents in onbeperkt, dit is zo anders denken (qua schaalbaarheid en tijdsbesteding).

Chatbot framework

Ik heb me nooit echt beseft dat veel van de Kare competitors werken met chatbot frameworks. Ze leveren binnen dit framework mini chatbots, die allemaal een eigen functie hebben, en waarbij het dus mogelijk is dat een klant met meerdere chatbots te maken kan krijgen binnen een klantreis (elk onderwerp is een andere bot). Dit is voor Kare ondenkbaar, Je gebruikt 1 instance voor AL je digitale conversaties, veel efficiënter en veel geavanceerder gezien de manier waarop je de AI voor je laat werken.

Enlightment: Het mooiste was, Dat de Kare CTO hier zeer verbaasd over was. Hij kon zich niet indenken dat deze manier van werken is opgezet, mede omdat hij al zoveel verder vooruit denkt. Het ging er bij hem niet in dat er zoveel tijd besteed wordt aan training en onderhoud, terwijl de middelen om via AI te organiseren al lang en breed beschikbaar zijn.

Conclusie

Onze conclusie na ons gesprek was dat Kare eigenlijk zoveel verder is dan de concurrentie, dat we ons niet echt mogen en willen meten met veel van de huidige chatbots die beschikbaar zijn. Dit klinkt heel arrogant, ik weet het, maar zo is het niet bedoeld. Ik zie het persoonlijk meer als ‘trots op’, dat ik 2 jaar geleden de keuze gemaakt heb om me te verdiepen in Kare, en dat Kare zo goed vooruit heeft gekeken in hoe een organisatie echt te helpen in het faciliteren van klantreizen en het verbeteren van de klanttevredenheid.

Op naar meer verbazing, en naar mooie digitale conversatie ontwikkelingen!

Ps, wist je dat Kare binnenkort ook livechat- en video-escalatie, Rich text management en Klantfeedback binnen haar platform aanbiedt? de experience vanuit klantperspectief kan hiermee nog verder verhoogd worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *